förkyld.... och vi e halvvägs!

vi va in till uppsala i går en sväng, det blev IKEA och där köpte vi nya kuddar till soffan, sen drog vi till H&M för att försöka hitta ett par snygga och samtidigt bekväma mamma byxor, men nej det va omöjligt, fanns inga jag gillade just nu. Får panik snart, det finns ju inga butiker kvar som har mammakläder, lindex och kaphal har slutat så det e bara h&m kvar och då tar allt slut i sortimentet så klart hela tiden.
Henrik började känna sig dålig igår, ont i halsen och ont i kroppen, så vi struntade i barnenshus och tog en drive in på Mc donnals och sen drog hem i stället, Jag va i väg och jobbade några timmar på kvällen men va hemma till strax efter 21 i gen och nu i morse när jag vaknade så känner jag mig oxå lite seg, ont i halsen osv..

Vi får se när mannen kliver upp ur sängen hur vi gör med stockholm i dag, annars får vi skjuta upp det nån dag.

GRAVIDITETEN:
 
 

Ungefär vid den här tiden är det dags för ett nytt besök hos MVC. Modern märker att barnet rör sig alltmer och det går ibland att se dess rörelser. Livmodern växer alltmer och skjuter fram magen. Det kan hända att naveln börjar puta ut, i sådant fall kommer den att göra det tills förlossningen. Bröstkorgen växer och det kan vara mycket bekvämt med en justerbar BH.

Ditt barn är 14-16cm långt från huvud till stjärt och väger ca 350g. Barnet är fortfarande mycket litet men växer snabbt och är nu halvvägs. Nu följer en kritisk fas i utvecklingen av sinnesorganen - hörsel, syn, känsel, smak och lukt. Äntligen kan barnet höra och känna igen din röst. De olika sinnesorganens nervceller utvecklas nu i sina specifika delar av hjärnan. Nybildande av nervceller har trappats ned något, och koncentreras istället till utveckling av komplicerade förbindelser mellan nervceller som krävs för funktioner som minne och tänkande.  Barnet kan nu njuta av att sträcka ordentligt på armar och ben

Nu e vi verkligen halvvägs, bara halva resan kvar till att få vår lilla pojke i vår famn, få pussa på dina goa kinder och känna den där otroligt mysiga doften som bara bebisar har! längtar....


Kommentarer

Postat av: Mamma Russin

god förmiddag gumman...

låter inte kul med era halsar... hoppas det inte blir något riktigt illa av det..



ja du.. tänk så fort tiden går.. det är inte klockkt.. och du har snart en liten till, gud så roligt.. ibl så kan jag bli arg på min kropp att den inte pallar en graviditet till..



kramkram

Datum: 2009-05-23, Tid: 09:16:53
Bloggadress: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Malena

Hej hej.



Skötväskan finns kvar så har du vägarna förbi Gunsta är det bara att komma och kika på den. Har lite mammakläder ligger oxå om du vill ha. Svarta "finbyxor" och några tröjor som känns synd att kasta. Ingen jag känner som vill skaffa några bebisar :-( och här lär det ju inte heller bli några

Datum: 2009-05-23, Tid: 19:13:48
Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/supershopparmamman
Postat av: Miss L

Vilken supermamma du är! Jag orkar knappt med 2 kids :-P. Fast man ska aldrig säga aldrig :-)

Datum: 2009-05-23, Tid: 20:52:15
Bloggadress: http://lottaslillakrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


     [ bloggen är designad av marinoni.blogg.se ]
Trackback

RSS 2.0