älskar att va "lyxhustru, och hemma mamma"

Jo nu e det städat och fint här hemma, det e sånt grå väder och regn så då passa jag på att städa och tvätta ( denna gång utan blöjor i )
Nu har jag och Alva käkat lunch så snart blir det en prommenad till affären.
Jag och Henrik har diskuterat lite om framtiden och vi har kommit fram till att jag ska stanna hemma så länge som möjligt, jag funderar på att ta vårdnads bidraget sen när  föräldrar dagarna med nästa barn tar slut, sen kan man ju jobba extra lite då och då som jag gör nu, men vi känner att vi ska passa på att ge barnen den här tryggheten att ha mig hemma nu när de e små. Och på så vis så slipper de stora barnen gå på fritids oxå, jag har inget emot fritids och dagis, men vi känner att detta blir bra för oss och jag ÄLSKAR  att va hemma fru och mamma! så varför inte låta sig njuta av det så länge det bara går. Man ska ju ändå jobba typ resten av sitt liv sen .

finns det nån av er som har erfarenheter av det där vårdnadsbidraget?

Kommentarer

Postat av: Cissi

Åh vad mysigt det låter! Skulle också vilja vara hemma till de börjar skolan och sen bara jobba under tiden de är i skolan. Men pengar...



Jobbade du mellan Ida och Alva?



Hoppas att du får en fortsatt bra torsdag! Kramar Cissi

Datum: 2009-05-28, Tid: 16:04:10
Bloggadress: http://cissistankar.blogg.se/
Postat av: Anna

Så sant som du säger det!!

Ta chansen och NJUUUUUUT så länge det bara går. :)

Kram och önskar dej och dom dina en toppenhelg!!

Datum: 2009-05-29, Tid: 11:29:08
Bloggadress: http://miranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


     [ bloggen är designad av marinoni.blogg.se ]
Trackback

RSS 2.0