nedräkning

morrn morrn, YES nu e det bara några timmar kvar till Henrik har semester!!!! Ska bli så underbart, så i dag ska jag laga tilll nån riktigt god middag så vi kan fira.
I morgon ska vi till knutby parken då det e knutby dagen och så har de lite underhållning för barnen och sånt, sen på söndag åker vi!!

Här om dagen så va jag ut på H&M s sida och såg att de kommit in nytt och fräscht så jag la in en beställning.
bla detta



och i dag så går vi in i vecka 29!!!

Vecka 29

Vecka 29

Kroppen: Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.
Nu besöker du din barnmorska varannan eller var tredje vecka, beroende på hur du mår och vilket stöd du behöver. Varje besök tar cirka 30 minuter och varje gång mäter man ditt blodtryck och din mage samt lyssnar på fosterljuden.

Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.




 


Kommentarer

Postat av: I våran lilla vrå

va skönt med semester ihop... vi (jag å sambon) har redan haft, min kära har sin sista dag idag Fredag. Trist, men sant..



kram

Datum: 2009-07-24, Tid: 08:56:06
Bloggadress: http://cettciliasklotter.blogg.se/
Postat av: Jennie

Verkligen fin klänning , :)

Hoppas ni får en bra dag

Datum: 2009-07-24, Tid: 10:48:25
Bloggadress: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Storasyster

Snygga kläder! Hoppas att ni får det bra i Kolmården, vi har i alla fall varit mycket nöjda!

Kram Veronica

Datum: 2009-07-24, Tid: 21:03:21
Bloggadress: http://himmelochhav.blogspot.com
Postat av: MissyElliot

Jag har också nedräkning, fast min älskling jobbar idag och imorgon till kl.17. Sedan har vi två veckors ledigt tillsammans...TJohoo!!!

ler



Vilka fina mammakläder de fått in. Kul att kunna ha lite fint, trots att man är gravid...



kramiz

Datum: 2009-07-25, Tid: 10:44:43
Bloggadress: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack så jättemycket stumpan ! :)

Datum: 2009-07-25, Tid: 22:12:13
Bloggadress: http://vantabebis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


     [ bloggen är designad av marinoni.blogg.se ]
Trackback

RSS 2.0