ny grav vecka

Vecka 26

Kroppen:
Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.




ojoj redan i v 26!! och jag mår jätte bra fortfarande, det e helt underbart att kunna njuta så här mycket av sin graviditet!!!
Lill bebisen e så mysig där inne, reagerar på smekningar och röster nu, det märks, när Henrik brukar ligga och mysa med magen och smeka den så börjar prinsen att röra sig och sparka, super myyyys.
På måndag ska vi till barnmorskan så det ska bli underbart att få lyssna på de härliga hjärtljuden igen.

I dag ska vi in till stan och möta upp mamma, Ida fick en jätte fin dockvagn i går av mormor och morfar, men det verkar va nå fel på den för ena hjulet rammlar av då och då, så vi åker in och byter den.
Sen i kväll ska jag jobba mellan 16-21.

vi hörs !!!

Kommentarer

Postat av: ☆Linda med familj och LillRockarn i magen♥

Tack så mycket gumman.

Hoppas att ni får en bra dag.

Kram

Datum: 2009-07-03, Tid: 10:13:32
Bloggadress: http://babymyz.blogg.se/
Postat av: caroline

Jo de kan jag iofs tänka mig :)

Funderade förut på mitt stjärntecken på vaden typ en jätte liten :)

Men vet inte hur jag ska göra.



kram

Datum: 2009-07-03, Tid: 13:09:11
Bloggadress: http://carrolinea.blogg.se/
Postat av: Miss L

Shit, jag kan inte smälta att du blir 5- barns mamma! Jag har "bara" 2 och jag är äldre än dig =). Vem vet , det kanske blir en till när skolan är klar =)

Datum: 2009-07-03, Tid: 22:45:13
Bloggadress: http://lottaslillakrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


     [ bloggen är designad av marinoni.blogg.se ]
Trackback

RSS 2.0