ajajaj

hej på er alla söta.
natten har inte varit nå vidare, jag har haft ont i magen och ryggen så jag har bara vridit och vänt på mig, inte kul alls.
Börjar även få ångst inför förlossningen, vill inte, tänk om det blir som med Alva, då fick jag värkstimmulerande dropp som dom höjde och höjde hela tiden, ja hela förlossningen va bara ett suddigt moln jag va inte med alls.
sk ju till läkaren den 18 e och lägga upp en förlossnings plan så vi får se om vi kommer fram till nått bra.

nu ska jag gå och mysa med tjejerna.
kram

Kommentarer

Postat av: I våran lilla vrå (C)

jag har ju inte fött nått barn.. men är endå JÄTTE rädd för förlossningen. Jag vill ha kontroll hela tiden å vet inte om jag klarar av smärtan. Nej, uch.. vill inte ens tänka på de! Brukar säga till min gubbe att "vill gärna va gravid å ha barn. Men när h*n ska födas kan den väll lixom bara komma ut helt plötsligt.. utan förlossning!"



Hoppas du får hjälp av läkaren du ska till. Så att du känner dig mer säker!! kram

Datum: 2009-08-07, Tid: 09:05:37
Bloggadress: http://cettciliasklotter.blogg.se/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Kan tänka mig att man är mer nervös inför förlossning när man redan fått barn och vet lite vad som kommer att hända. Även om att föda barn är den upplevelse som är den häftigaste som jag upplevt så är det inte smärtorna som jag menar...utan det är det eferåt, då man får bebisen på bröstet, man räknar fingrar och tår och man ser det vackraste man någonsin sett!



Tror att det kommer att gå jätte bra nästa gång! Håller tummarna för det med :)



Kram

Datum: 2009-08-07, Tid: 09:14:11
Bloggadress: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: attis

Gomorron vännen. Inte roligt att ha ont. Håller tummarna för att ni kan lägga upp en bra förlossningsplan. Mina 5 förlossningar har vart så olik varnann så det liknar inget. Nr 1 låg i säte, nr 2 blev det igångsättning. Nr 3 som var störst (4380 g 53 cm) tog 45 min. Nr 4, 18 timmar och nr 5 blev det kejsarsnitt. Så kan det vara. Ha en toppendag.

Kramen

Datum: 2009-08-07, Tid: 09:56:40
Bloggadress: http://attisblogg.blogg.se/
Postat av: Sophie

Hej gumman. Det går säkert bra ska du se, förstår att du är nervös, jag är lite nervös med fasst jag inte ska ha nå mer barn de närmaste åren hihi. ;) Iaf, mina har vart väldigt olika, 1:a var längst och med mest komplikationer. 2:a var otroligt jobbig smärtmässigt och brasst väldigt väldigt mkt. 3:e var ju snitt. 4:e var jättebra! Funkade jättefint allting var utdrivningen som var värst. 5:e var ännu snabbare och jättefint gick det! Också utdrivningen som var värst där, vilket bara tog 3 minuter så man glömde fort. Sen trodde jag ju att Anakin skulle ploppa ut efter 2 så enkla men då fick jag en jättejobbig igen. Hemska smärtor och lång tid osv. Värkarna var värre än med de andra barnen också. Utdrivningen tog 10 minuter, hade gått fortare om jag inte var så rädd att trycka på. :) Men jag tycker det är värst.. när man vet att det bara är en själv som kan trycka ut barnet och för varje steg barnet kommer närmre öppningen gör det ondare. Finns säkert bra bedövningar man kan få, envisades med att vara utan. KRAM

Datum: 2009-08-07, Tid: 11:24:25
Bloggadress: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Mamma Russin

hej gumman..

förstår att du börjar grubbla.. det närmar sig.. snart är din lille pojke hos er..:)



det kommer gå galant, tror du inte.. Men ont kommer det att göra.. Det vet jag, hihi:)



kramkram

Datum: 2009-08-07, Tid: 14:32:41
Bloggadress: http://enburkrussin.se
Postat av: MissyElliot

Det kommer säkert att gå toppen. Innan du vet ordet av har du lillkillen hos dig och då undrar du varför du grubblade en massa...

kramiz

Datum: 2009-08-07, Tid: 16:13:05
Bloggadress: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: vicke

jag tror att det bara säger plopp den här gången och så hoppas jag att du får en trevlig helg

Datum: 2009-08-07, Tid: 19:00:38
Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.10912886
Postat av: Sara

Hoppas det går bra hos läkaren och att ni får upp en bra förlossningsplan som kanske lugnar dina nerver lite :) Lycka till med förlossningen och allt därefter!

Datum: 2009-08-07, Tid: 19:53:43
Bloggadress: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Sophie

Hej gumman.. du ska göra som du känner.. känner du att du vill ha bedövning så ta det.. man ska inte låta bli att ta om man har så ont att man känner att det behövs. Med Nova då jag fick EDA så kände jag nada. Kände som sammandragningar, det var allt! Sen mor slutet så började det göra ont igen och smärtan i underlivet var ju värst.. avskyr den smärtan. :S Har så mkt ärrvävnad där efter att jag brustit, så det känns verkligen som jag ska gå i 1000 bitar och brinna upp. Jo, med Felicia snittades jag pga 2 komplicerade förlossningar innan.. det var av olika anledningar, jag var livrädd att förlora barnet, livrädd att brissta upp allt igen (brasst till rumpan med ebba) så jag fick välja själv och jag var inte redo att föda vaginalt igen just då. Sen har jag fått välja varje gång efter det, med nova bokades snitt in men det satte igång kvällen innan och då vi kom in på snittdagen var jag öppen 5 cm så jag ville fortsätta vanligt vilket jag är himla glad över nu för jag fick sån bra upplevelse. så det va ringet akutsnitt med Felicia alltså, jag fick välja eftersom jag vart med om jobbiga grejer under de andra. Kram

Datum: 2009-08-07, Tid: 20:01:57
Postat av: mannen

saknar er

Datum: 2009-08-07, Tid: 22:02:29
Postat av: Marlene

Hoppas att denna förlossningen blir bättre! :-)

Datum: 2009-08-08, Tid: 17:49:47
Bloggadress: http://marlenesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


     [ bloggen är designad av marinoni.blogg.se ]
Trackback

RSS 2.0