morgon stress

Nu har barnen kommit iväg till skola och dagis! Och Alva sover en stund nu, så nu passar jag på att blogga lite. Men shiiit va barn e kuliga.. de hör bara sånt dom vill höra, speciellt Rasmus, man tjatar och tjatar på honom på morgonen, men han har inge brottom han inte,  jag ska bara..  säger han hela tiden. nu efteråt så kan man ju skratta åt det men när det e lite stressigt på morgonen så e det inte lika kul.
en vanlig morgon här hemma

Jag: Rassmus ät upp din frukost nu ( dom andra har ätit upp för länge sen)

Rasmus: mmm..
efter 10 min..
då kan man titta till han och då har han inte rört frullan!

efter många om och men så e han klar, sen ska det borstas tänder och klä på sig, och Rasmus säger, mmm jag ska bara.....

hela tiden e det så, han lever i en annan värld på morgonen, och tro mig jag har prövat allt, gå upp tidigare och så.

jaja det blir väl bättre tänker jag..... hoppas.
min lilla nallebjörn
 
ojoj vad jag ska påminna dig när du får egna barn, he he he.

jag vet ju själv hur de va när man bodde hemma, man ville inte alls lyssna på mamma, och oj vad man tyckte att hon tjatade, hmm nu förstår jag henne. Förlåt mamma.

Ida e ganska lätt, henne behöver man bara säga: jag räknar till 3 sen ska du sätta fart! och jag hinner knappt säga ett först hon e helt klar, men det e väl för att hon tycker att det e så kul, Rasmus och Emil går inte på det där längre.
Nåväl vi kommer i väg iallafall varje dag och försent kommer dom inte så det e ju bra.

Nej nu ska nog jag försöka ta mig i kragen och försöka göra nått vettigt här hemma,ska nog försöka städa lite iallafall........


     ( puss Rasmus, älskar dig oändligt i allafall)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


     [ bloggen är designad av marinoni.blogg.se ]
Trackback

RSS 2.0