dop på lördag

Idag har jag varit inne i uppsala och handlat till dopet, alla ingredienser till smörgåstårtan och prinsess tårtan och massa annat som behövdes.  Passade på att köpa farsdags pressent till min pappa och även till Henrik, det e ju farsdag på söndag, glöm inte det!! köpte en wiskey till pappa, och va jag köpte till hjärtat säger jag inte ännu.


Nu på kvällen så har prästen Sanna varit här och gått igenom dopet steg för steg, hon frågade vilka psalmer vi ville ha, ööhhh ja vi kan väl ta den där tryggare kan ingen vara .  men sen då?? kan typ inga psalmer, men det ordnade prästen till, hon började sjunga alla psalmer, he he , man ska inte va blyg som präst heller, och ja, hon sjöng faktist ganska bra. Nåväl nu e det klart i allafall, morgondagen dlir lite jobbigare, vi börjar dagen lite lugnt med att gå till kyrkansbarntimmar och pysslar lite, sen får bakningen starta, jag ska baka bottnar till tårtan och sen ska jag börja med smörgåstårtan, sen när hjärtat kommer hem från jobbet så går jag till Sofia som ska hjälpa mig med prinsess tårtan. Och sist men inte minst så ska vi till försammllinngs hemmet och duka.

Sen blir det soft kväll framför burken
mmmmm.....längtar tills det där sista...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


     [ bloggen är designad av marinoni.blogg.se ]
Trackback

RSS 2.0