frejka byxa och svettningar

japp så blev det, Vi va till sjukhuset i dag på höft kontroll, dom gjorde röntgen och sen kände dom och klämde, det kom väl fram till att det va en liten avvikelse, inte stor men ändå fanns det där,  så nu har han fått en frejka byxa som han ska ha dygnet runt, byxan gör så att benen ligger i "grod " ställning, ser inte så bekvämt ut men han verkar inte bry sig som tur e.
Byxan ska han ha i 6 veckor, men vi ska på åter besök om 3 veckor och se hur det har förändrats.
tydligen hade jag samma besvär när jag föddes, och jag har ju inte haft nå problem så den här behandlingen e nog bra.

Jag själv har mått jätte konstigt de senaste dygnen, eller bara på nätterna, jag svettas floder, lakanen blir dy blöta, men temperaturen e normal i huset, snarare så att resten av familjen fryser, jag jag har aldrig i hela mitt liv svettats så mycket, och det e bara på natten, men när jag går upp och ska amma så fryser jag, ungefär som när man har hög feber, men ändå inte. Skumt i allafall
Någon som vet om det kan va så när man ammar, eller har nån erfarenhet av det här?

Kommentarer

Postat av: ♥Linda med Familj♥

Ja det är kanon efter alla prövningarna :)

Som tur är så verkar blödningen normal men jag måste hålla koll på tempen osv och får jag feber och mer forsblödningar så ska jag åka in direkt.



Åhh de kan ha med både och att göra, har du feber så kan de vara mjölkstockning på g, men helt ärligt så tror jag att det är dina hormoner och din kropp som spelar dig ett jobbigt spratt. För det är ju på natten då kroppen går in i den stora vilan som vi läker bäst och då kan de vara att du svettas ut dom slaggprodukter som kroppen vill bli av med.



Men hör med barnmorskan just in case...

Kram

Datum: 2009-10-28, Tid: 22:56:27
Bloggadress: http://babymyz.blogg.se/
Postat av: MissyElliot

Precis samma sak hände med min stora lilla kille. Fast han fick ha något som kallas Von Rosen-skena. Också i några veckor bara för att vara på den säkra sidan. Det kommer att bli bra och det är tur att de små inte bryr sig...



Hoppas att du mår bättre nu...

kamiz

Datum: 2009-10-29, Tid: 08:28:41
Bloggadress: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jaa . Det du skriver håller jag verkligen med om . I början så svettades jag som en toook . Det var helt sjukt & jag var dyblöt hela tiden & allra mest vid amningstillfällena . Men nu har det ordnat upp sig . antar att det var kroppen som skulle ställa in sig eller nått .



Hoppas inte det är någon fara & att byxorna hjälper .

Datum: 2009-10-29, Tid: 10:43:58
Bloggadress: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Jag har samma problem. svettas som en gris men på nätterna när jag ammar så fryser jag :S

Men det har börjat lätta nu så det är nog bara en hormongrej!

Datum: 2009-10-30, Tid: 11:18:54
Bloggadress: http://thebeautyofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


     [ bloggen är designad av marinoni.blogg.se ]
Trackback

RSS 2.0