parfym by Ida & My

Då va jag hemma igen! Nackspärren har försvunnit som tur e!!
Jag va ju till jobbet i dag,( för er som inte vet så jobbar jag som undersköterska innom demensen.) Jag skrev upp mig på en del tider, och det känns jätte bra (konstigt nog). Men det kommer ju oxå kännas bra för plånboken, och samt att jag sparar föräldrar dagar så Alva inte behöver börja på dagis. Jag vet faktist inte hur vi ska göra med det, men hon ska få va hemma hela det här året i allafall, bebeis kommer ju i oktober så det kan kanske va bra för henne att va hemma då och få känna sig delaktig, men sen i januari kanske hon ska få börja 15 timmar i veckan, jag tror att hon kommer att behöva det då, komma i väg och bli stimmulerad på ett helt annat vis. Men som sagt vi får se...

hmm .. jag va tvungen att gå i väg en stund nyss... Ida har en kompis med sig hem i dag och jag kom just på att dom va skrämmande tysta av sig, så jag smög mig på dom och hittade dom i badrummet, innan jag kliver in där så känner jag en stark doft av nagellack.........................
 

när jag kommer in så ser dom lite skamsna ut och säger snabbt... mamma vi bara tvättar handfatet åt dig.

men sanningen kom fram och de tillverkade en egen "parfym" av nagellack och hudkräm.

Men nu står dom och TVÄTTAR handfatet åt mamma (hahahaa)

Kommentarer

Postat av: Anna

Haha!

Vilka små kreativa godingar! :)

Kram

Datum: 2009-03-25, Tid: 15:50:21
Bloggadress: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Olessia

skönt att nackspärren har försvunnit :D slipper man oroa sig

Datum: 2009-03-25, Tid: 16:36:57
Bloggadress: http://nenno.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas att ni har mumsat våfflor idag! :o)

Datum: 2009-03-25, Tid: 18:21:15
Postat av: Storasyster

Ja, jag minns en gång en liten tjej som målade med nagellack på grannens toavägg... hm går det i arv måntro? Hi, hi!



Puss och kram Veronica

Datum: 2009-03-25, Tid: 18:24:03
Bloggadress: http://himmelochhav.blogspot.com
Postat av: MammaRussin

haha.. gud så jag har skrattat nu!! vilka busungar..;)



fick dom rent handfatet?? kramen

Datum: 2009-03-25, Tid: 21:13:55
Bloggadress: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Afrodite

Men åhhh, vilka godingar! I såna lägen vet man knappt om man ska skratta eller gråta...=)

Så du jobbar med äldre dementa...jag gjorde ju det i många år och jag tycker att våra dementa är så goa! Man får sig härliga skratt (inte åt dem, utan snarare med) och det ger jättemycket. Tyvärr är det ju både tungt psykiskt och fysiskt, vilket var anledningen till att jag inte orkade jobba kvar inom det...Kramizar på dig och god natt! =)

Datum: 2009-03-25, Tid: 23:18:34
Bloggadress: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: [ Viktoriae ] - En blogg om självkänsla & mycket mer...

Haha vilka busfrön! Vad skönt att nackspärren är över, själv så känner jag av nu att jag suttit vid datorn (och det "bara" efter 1,5 h..)



Önskar dig en trevlig torsdag!

Datum: 2009-03-26, Tid: 09:56:07
Bloggadress: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: jane

Ooopppsss vilka busungar,nagellack oxå som är såå svårt...hehe,kan sätta sig bra,men med remover så...hehe

jag inte vart med om sånt då jag har ju 3 pojkar,men sara kanske vill testa sen när hon blir större:))))hoppas du har en bra torsdag:)))

Datum: 2009-03-26, Tid: 14:25:17
Bloggadress: http://mammaskalsonger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


     [ bloggen är designad av marinoni.blogg.se ]
Trackback

RSS 2.0