griller i huvudet

I dag har jag mannen hemma, jag har mått lite skumt, jätte förkyld ( igen ) och obeskrivligt trött. Så han stannade hemma i  dag och tar hand om barnen.
När man bara ligger i soffan och gör ingenting så tänker man ganska mycket, i allafall jag, jag har legat och tänkt på renovering och barnens rum, allra mest grabbarnas rum, det e rena rama kaoset där inne, ingen ordning för fem öre, nu ska vi ju bygga ut i vår/ sommar så de ska ju få nytt rum då, ev ett varsitt, men  F *N jag kan inte vänta, måste få lite ordning innan dess, kanske skulle ta och måla om deras våningsäng, eller måla om blir det inte, den e helt obehandlad,så det skulle va ett stort lyft att måla den eller betsa. Sen ska det läggas nytt golv och tapetseras, men det känns ju väldigt onödigt, när Ida ska få det rummet sen, och då vill jag inreda det i hennes smak.

Sen vill jag lackera om våra köksluckor, till gammelvit, och så byta bänkskivor.

HAaaaHAaa, ja herre guuuud alltså, mycket e det man vill. snrt ringer jag och anmäler mig till arga snickaren, nerå så långt ska det inte gå, men jag har en tendes att börja lite överallt och renovera, och Henrik oxå faktist, men nu SKA vi ta en sak itaget.

åhhh va jag önskar att jag va lite mer händig och att jag hade mer tålamod, då hade jag kunnat fixa och dona mycket själv eftersom jag e hemma varje dag, man, Henrik stackarn jobbar ju i veckorna så det e ju inte mycket tid över för honom att greja, sen e det ju fullt upp ändå oftast.
Nåja det blir nog bra tillslut!

Nån som vill hjälpa???
puss och kram



                 

Kommentarer

Postat av: Veronica

Ja, jag känner igen det där. Vi får hjälpa varann, hi hi! Kramar Veronica

Datum: 2009-03-16, Tid: 15:31:09
Bloggadress: http://himmelochhav.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


     [ bloggen är designad av marinoni.blogg.se ]
Trackback

RSS 2.0