blåsor

ajaj säger jag nu, jag har jätte ont i ischias i kväll, det e nog för att jag har burit väldigt mycket på Alva, hon har varit jätte grinig i några dagar nu och i går såg jag i hennes mun att det var fullt med blåsor i på tungan.
Jag ringde sjukvårdsupplysningen och de sa att de e ett virus som går nu och det enda som man kan göra e att  ge ipren och en salva som fanns receptfri på apoteket, så nu i kväll har vi smörjt in munnen på henne och så har hon fått ipren supp, så vi får se om det hjälper lite, just nu håller hon på att somna i Henriks famn.

Va ju till läkaren på mvc i dag och nu fick jag omeprazol utskrivet mot halsbrännan och så fick jag rinexin tabletter mot min täppta näsa. Efter det så åkte vi till gränby centrum och träffa syrran och mamma, jag fick tag på sandaler till Alva, och Ida tog hål i öronen!!! Helt otroligt, hon har velat så länge nu men inte vågat, men i dag så sa hon själv att hon verkligen ville, hon va jätte duktig!

Jahapp nu börja klockan slå 21 ser jag så nu e det dags för cityakuten, sen lägg dags!

kram

Kommentarer

Postat av: Thess

Jaså! Å jag sdom har haft sååå ont i munnen i helgen. Å vad jag har funderat på vad det kan bero på! Men då vet jag. Det är väl nåt som går över av sig själv? Smittar det?



Ja, lilla Ida blir stor nu, får hon spommarlov sen resten av sommaren? Skönt!



Kram

Datum: 2009-06-08, Tid: 22:01:51
Bloggadress: http://myrstackarnas.blogg.se/
Postat av: Russin

Hej gumman..

usch så tråkigt både med din ichias och alvas blåsor.. hoppas blåsorna går bort..

hur mår lilla magen då?? hihi..

Jag har bytt blogg, den nya bloggen ligger på enburkrussin.wordpress.com



kramkram

Datum: 2009-06-09, Tid: 08:30:56
Bloggadress: http://enburkrussin.wordpress.com
Postat av: Susan

Tack så mycket=)



Ja, det går bra när du vill förnya.

Datum: 2009-06-09, Tid: 10:20:12
Bloggadress: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Giovanni har också fått blåsor i munnen vid ett par tillfällen... För några år sedan var det så illa att han hade dom i stort sett i HELA munnen, stackarn!! Tungan, insidan av kinderna, insidan av läpparna, på tandköttet.. Ja, VERKLIGEN ÖVERALLT!!

Fick också veta att han hade ett virus, men sedan testade dom för halsfluss och det hade han och när han fick penicillin så blev han bättre, men han åt i stort sett bara yoghurt i ett par veckor... En riktig pärs var det..!!

Datum: 2009-06-09, Tid: 15:00:47
Bloggadress: http://miranna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


     [ bloggen är designad av marinoni.blogg.se ]
Trackback

RSS 2.0