tripp trapp eller hokus pokus???

I dag har vi inte gjort mycket, inte jag i allafall, barnen leker för fullt med kompisar, och jag och Alva har tagit det soft i dag, det e väl det som e meningen att jag ska me, enligt order från docktorn. Men jag har lite svårt för att ta det lugnt, vill gära ut och fara, städa och sånt, men men, nu e det hälsan som går först och lill killen i magen.

Längtar så himmla mycket tills på söndag när vi åker till kolmården, ska bli så mysigt att komma i väg hela familjen, vet ej när vi kommer hem, vi har stuga på kolmården tills tisdag, men sen tänkte vi nog fara nån annanstans och checka in, vi får se vart det blir.

Håller på att kikar efter en ny matstol till Alva, men jag har beslutsångest som vanligt, det står mellan en hokus pockus eller tripp trapp

 

båda har ju sina fördelar, nackdelar vet jag inga, men om nån vet så kommentera gärna dom.




Kommentarer

Postat av: Storasyster

Hörde att allt var bra med dig och bebisen, skönt!

Jag tycker om tripp trappstolen för den har sån lång användningstid jämmfört med hokus pokus.

Vi hörs snart!

Kram Veronica

Datum: 2009-07-22, Tid: 16:47:12
Bloggadress: http://himmelochhav.blogspot.com
Postat av: Cissi

Vad skönt att du mår bra!



Vi har två tripp trapp, jättenöjda. Kan dock inte komma på några nackdelar som du bad om...



Kramar Cissi

Datum: 2009-07-22, Tid: 20:43:44
Bloggadress: http://cissistankar.blogg.se/
Postat av: jenny öhman

jag tycker att tripp trapp är bäst för den växer barnen med hela tiden. vi har en till Tindra vi är helt nöjda med den. jag sitter tillomed på den ibland.kramiz jenny (hoppas allt är bra)

Datum: 2009-07-22, Tid: 20:44:13
Postat av: ♥ Mamma Russin

hej gumman..

jag kan rekomendera SVAN of Sweden stolen... En sådan jag vann på mammablogg galan vet du... Den kan man ha tills de är 8 år.. Stina sitter perfekt i sin med.. i love.. :)

annars skulle jag välja en tripp trapp..



kram

Datum: 2009-07-22, Tid: 20:49:49
Bloggadress: http://enburkrussin.se
Postat av: Jennie

Ja , jag måste nog göra det . Jag trodde ju att jag gjorde det redan , men inte det ! :S , idag har jag minsann ätit , :) Tacobuffé , mumsfillibabba ! :)



ja , det är verkligen mysigt .

Datum: 2009-07-22, Tid: 21:54:45
Bloggadress: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: litentanta

Hakar på de andra och säger Tripp trapp, färdelarna vet du ju vid det här laget ;-) , man sitter ju hur bra på dem själv också, köp den!



Otroligt vad många barn du har, jag, snart 41 årig ensam-morsa till en 17-åring är storligen imponerad, själv räckte det med en unge så var jag nöjd..hehe, ha det så härligt med hela din härliga familj!

Datum: 2009-07-23, Tid: 01:25:34
Bloggadress: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: MissyElliot

Vi har en hokus pokus och den har varit toppen. Tom Stora lilla killen kan leka med den fortfarande...

ler

Visst kan de inte sitta i den när de är 6 (hi hi hi) men då kan de lika gärna sitta på vanlig stol...



kramiz

Datum: 2009-07-23, Tid: 08:36:29
Bloggadress: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Sophie

Har haft Hokus pokus stolar till alla våra, kommer inte på någon nackdel och ibland kommer jag på Ebba med att sitta i den hehe, så visst har den gott om plats! Så kan dom ju gunga i den och använda den som bord + den är billig. Tripp trapp är också fin, något klumpigare dock. Det är en smaksak. Kram

Datum: 2009-07-24, Tid: 10:40:15
Bloggadress: http://flerbarnsmamman.se
Postat av: Anna

Nu har jag ju inga småbarn längre och Giovanni hade en Tripp Trapp... Min reflektion var nu som då, att Tripp Trappen verkar vara lättare att göra ren från matrester som lätt hamnar vid sidan av... L

Men jag har ju liksom inte testat den andra, så jag vet inte... Men jag minns att morsan hade en Hokus Pokus till mej och lillbrorsan och det var liksom alltid smulor och mög i skarvarna mellan dynorna (och jag har en superpedantisk mamma... Hihi!!)

Bamsekram och ta hand om dej!!

Datum: 2009-07-29, Tid: 18:41:57
Bloggadress: http://miranna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


     [ bloggen är designad av marinoni.blogg.se ]
Trackback

RSS 2.0