sömngångaren

 I natt hände nått konstigt men lite roligt! Jag vaknade av att jag hörde nått i köket, så jag gick upp och tittade och där stod Rasmus i mörkret och letade efter nått.... jag frågade vad han ville ha, om han va törstig kanske?... men inget svar fick jag, han bara tittade på mig och sen gick vidare ut i hallen, då förstod jag att han gick i sömnen, jag gick och hämtade Henrik och han kom upp och då såg vi hur Rasmus försökte ta sig ut genom ytter dörren, när inte det gick så tog han sig in i köket igen.. man ska ju inte väcka den som går i sömnen så vi tittade på honom för att se vad han skulle göra här näst... hmm, han öppnar upp diskmaskinen lite grann och böjer sig fram lite och så KISSAR han i diskmaskinen.. Henrik går fram till han och frågar om han va färdig?.. inget svar.. sen går Rasmus raka vägen tillbaka till sin säng och lägger sig, ja herregud, jag va tvungen att stänga in mig i tvättstugan för att skratta.. jag kunde inte låta bli, det såg så roligt ut. I allafall så e det lite läskigt, tänk om han lyckas låsa upp dörren och tar sig ut!!! så i dag skulle Henrik köpa en säkerhets kedja till dörren.

En annan natt så vaknade Henrik av att han också hörde nått i köket.. Rasmus hade dragit ut hela spisen på golvet!!
E det någon som vet nått om sömngångare?? Tipsa mig gärna i sånt fall. Snart törs man ju inte somna.. vem vet vad han hittar på i natt???

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


     [ bloggen är designad av marinoni.blogg.se ]
Trackback

RSS 2.0